با کرونا چه کنیم؟

با کرونا چه کنیم؟

این روزها طب و علم پزشکی سرسختانه به دنبال به کارگیری راهکارهای مهم و اساسی برای مقابله با ویروس کرونا است. آیا کافی است؟

آنچه در این روزها برای سلامتی از اهمیت ویژه ای برخودار است حفظ آرامش و ایجاد امنیت روانی است. طبق گفته روانشناسان و متخصصان پزشکی دامن زدن به نگرانی‌ها در مورد ویروس کرونا، علاوه بر گسترش ترس بیش از حد در جامعه، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند.

ویروس کرونا و نحوه شیوع آن، نقل محافل این روزهای هر مجلسی شده است. واکنش بیش از حد به یک موضوع باعث ایجاد استرس می‌شود . و گاهی ما قادر به مهار کردن آن نمی‌شویم. افراد در این گونه اپیدمی‌ها، شرایط را ارزیابی می‌کنند و وقتی احساس می‌کنند موضوع خارج از کنترل آنها است، دچار ترس و واهمه می‌شوند. در این میان کودکان به عنوان شاهدان و شنوندگان وضع و روحیه والدین به فراموشی سپرده شده‌اند در حالی که ترس و نگرانی صدمه سنگینی به جسم و روح آنان وارد می‌کند. و آنها تحت تاثیر استرس و نگرانی‌های والدین خود واکنش بیشتری نسبت به واقعیت بیرونی ترس نشان می‌دهند. با راهکارهایی می‌توانیم این امنیت روانی و آرامش را به کانون گرم خانواده و جامعه هدیه کنیم.

تاثیر افکار بر رفتار

با توجه به این که تفکرات و ذهنیات تاثیرگذاری زیادی بر روی مدیریت هیجانی دارند، و تک تک افکار انسان‌ها بر روی احساسات آنان تاثیر می‌گذارد و به دنبال آن رفتارشان را تغییر می‌دهد. اگر فرزندان و کودکان و نوجوانان را دوست داریم با افکار مثبت و استفاده از آموزش‌هایی که جنبه مثبت دارند و نه هراسناک، کودکان را در مواجه با خطر آماده کنیم.

توصیه های پزشکی برای کنترل ویروس کرونا

  1. شستشوی دست‌ها با آب و صابون یا محلول‌های ضد عفونی کننده
  2. پوشاندن بینی و دهان هنگام عطسه (استفاده از ماسک)
  3. خودداری از تماس نزدیک با افرادی که علائم شبیه به آنفولانزآ یا سرماخوردگی دارند
  4. پخت صحیح و کامل گوشت و تخم مرغ و تقویت سیستم ایمنی بدن
  5. خودداری از تماس حفاظت نشده با حیوانات

دکتر حسین اقبالی نسب روانشناس و پایه‌گذار سبک زندگی هوشمندانه، در زمینه مراقبت و پیشگیری در مقابل ویروس کرونا می‌گوید:
با توجه به گفته‌های متخصصان و پزشکان در مورد این ویروس، مداخلات پزشکی خیلی تاثیر موثر بر این ویروس وجود ندارد مگر با تقویت سیستم ایمنی بدن. به گفته این روانشناس سیستم ایمنی بدن بصورت هوشمندانه و پیچیده به دنبال درمان جسم است.

پس با رعایت بهداشت فردی و عمومی، با تقویت سیستم ایمنی سعی در کنترل بیماری صورت دهیم. یکی از نکات حائز اهمیت ، داشتن خواب خوب و کافی است. از آنجائیکه کمبود خواب یا عدم خواب کافی به دلیل عدم دریافت مواد کافی در زمان استراحت باعث تضعیف سیستم ایمنی می شود، داشتن خواب شبانه خوب، برای تقویت سیستم ایمنی ضروری است. از دیگر نکات مهم، استفاده از کلمات و عبارات مثبت و امید بخش بصورت روزانه است. با توجه به تاثیر امید به زندگی و داشتن روحیه عالی در برخورد با جریانات بحرانی روی سیستم هوشمند ایمنی بدن، استفاده از کلمات و جملات مثبت می‌تواند در ایجاد ذهنیت مثبت و آرامش درونی کمک کند و در نتیجه با حفظ آرامش در تقویت سیستم ایمنی بدن می‌توانیم تاثیر گذار باشیم.

شرکت وگال سلامتی به همراه شادی روز افزون را برای شما آرزو دارد

WhatsApp
Telegram

شما نیز می توانید با نوشتن نظر و دیدگاه خود ما را در بهبود مقاله به ما کمک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
×

سلام!

با کلیک روی لینک زیر با ما آنلاین در ارتباط باشید.

× گفتگو در واتس آپ