خواب کافی

آیا شما دارای خواب خوبی هستید؟

می دانید که خواب برای سلامتی جسمی و روحی شما بسیار مهم است. اما ، چگونه می توانید بگویید که آیا واقعاً خواب خوبی داشته اید؟ به خصوص اگر شغلی با شیفت های متغییر دارید ، احتمالاً خواب شما دقیقاً شبیه خواب سایر افراد نیست. اندازه گیری الگوهای خواب شما در برابر دیگر افراد دشوار است .

به طور متوسط ​​، بزرگسالان باید هر شب بین هفت تا نه ساعت زمان خواب مناسب داشته باشند ، اما این نیاز برای اشخاص مختلف متفاوت است. به عنوان مثال ، برخی افراد با هشت ساعت خواب متوالی بهترین احساس را دارند ، در حالی که برخی دیگر با شش تا هفت ساعت خواب شبانه و چرت زدن در طول روز به خوبی اعمال روزانه خود را انجام می دهند . بعضی از افراد وقتی برنامه خوابشان تغییر می کند احساس خوبی می کنند ، در حالی که برخی دیگر با انجام برنامه جدید یا حتی یک شب خواب کافی احساس تأثیر زیادی می کنند.

نشانه های خواب خوب برای افراد مختلف

در اینجا چند نکته در مورد خواب شما آورده شده است. اگر این موارد برای شما صدق کند ، این به نشانه خواب خوبی برای شما است. اگر کارگر شیفت کاری هستید و با بسیاری از این موارد موافق نیستید ، این بدان معنی است که برای بهبود خواب باید تغییراتی در رفتارها و روال های خود ایجاد کنید .

  • شما در طی 15-20 دقیقه بعد از دراز کشیدن در بستر خود به خواب می روید.
  • زمان خواب شما منظم است و در طول روز هفت تا نه ساعت می خوابید.
  • در حالی که در رختخواب خود هستید ، خواب شما مداوم است .
  • شما در حالی که احساس شادابی و طراوت می کنید از خواب بیدار می شوید، گویی “مخزن انرژی را پر کرده اید”.
  • شما پس از بیدار شدن احساس هوشیاری می کنید و قادر به انجام انواع امور کاری در ساعات بیداری خود هستید .
  • در هنگام خواب شریک زندگی یا اعضای خانواده شما متوجه هیچ نوع مزاحمت یا رفتار خارج از عرف از شما نمی شوند ، مانند خروپف ، مکث در تنفس ، بیقراری یا در رفتارهای شبانه دیگر .

کارگرانی که شغل آن ها به صورت شیفت متغییر است سعی می کنند در طول روز بخوابند . اغلب به دلیل داشتن سیگنال های هشدار دهنده از سیستم شبانه روزی خود ، بعد از کمتر از هفت تا نه ساعت از خواب بیدار می شوند. این بدان معنا نیست که آنها نیازی به هفت تا هشت ساعت خواب در طول روز ندارند – این بدان معنی است که خوابیدن در طول روز سخت تر است. با گذشت زمان ، این می تواند به کمبود مزمن خواب منجر شود.

اگر به دلیل استرس های روزانه و درگیری های فکری با مشکل بدخوابی روبه رو هستید، مشاوران شرکت وگال، به شما مطالعه مشخصات کیفی تشک های لاکچری این برند را توصیه می کنند.

آنچه در مقاله بعدی خواهید خواند…
خواب بیش از حد به چه اندازه بر متابولسیم بدن شما می تواند تأثیر بگذارد ؟

کمتر کسی نگران گذراندن وقت زیاد در رختخواب است . زمان دزدیده شده از روز تعطیل خود ، بعد از کار و فعالیت در یک هفته طولانی ،برای خواب بیشتر می تواند ، احساسی مانند خوابیدن در بهشت ​​را برای شما ایجاد کند . اما آیا می دانستید که خواب بیش از مقدار توصیه شده ، می تواند بر سلامتی شما تأثیر منفی بگذارد؟ برای اکثر بزرگسالان ، خوابیدن بین هفت تا نه ساعت خواب …

WhatsApp
Telegram

شما نیز می توانید با نوشتن نظر و دیدگاه خود ما را در بهبود مقاله به ما کمک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
×

سلام!

با کلیک روی لینک زیر با ما آنلاین در ارتباط باشید.

× گفتگو در واتس آپ