WhatsApp
Telegram

برای همه ما گهگاهی اتفاق افتاده است که نیمه شب از خواب بیدار شده و دیگر به خواب نرفته ایم. بعضی از افراد در طول شب بارها از خواب بیدار می شوند و به سختی به خواب فرو میروند. بی خوابی یا اختلال هایی که منجر به بی خوابی می شوند تجربه ای عذاب آور خیلی از افراد است. ما شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید راحت به خواب روید

چگونه خود را بخوابانیم؟

به خواب خود اهمیت دهید

چگونه خود را بخوابانیم؟

اگر نیمه شب از خواب بیدار شدید این نکات به شما کمک خواهند کرد که به آسانی باز به خواب روید:

  • ساعت را تماشا نکنید. خیره شدن به ثانیه شمار و دقیقه های در حال سپری ساعت ، شما را تحت فشار قرار می دهد و باعث عصبی شدن شما می شود. این امر منجر به هوشیاری مغز شما و بیدار نگه داشتنتان می شود.
    اگر دارای اختلال بی خوابی هستید ساعت را از اتاق خواب خود حذف کنید.
  • تمرینات یوگا را انجام دهید. ذهن خود را خالی کنید . سعی کنید به چیزی فکر نکنید و عمیقا نفس بکشید و روی دم و بازدم های خود تمرکز کنید. عضلات خود را منقبض و سپس رها کنید و این تمرین را روی تک تک اعضای بدن خود انجام دهید. این تمرینات باعث دور شدن ذهن شما از موضوعات پراکنده و آرام شدن آن می شود.
  • وسایل الکترونیکی اطراف خود را خاموش کنید. هنگام بی خوابی خود را با وسایل الترونیکی مانند تلوزیون و یا چرخ زدن در فضاهای مجازی می تواند وسوسه کننده باشد ، اما این ها می توانند باعث هوشیار شدن مغز شما و در نتیجه بیدار نگه داشتنتان منجر شوند.
  • تمرین تجسم خلاق داشته باشید. افکار خود را آرام و ذهن خود را روی منظره ای دوست دارید متمرکز کنید. با فکر کردن به فضای لذت بخش و آرام ، خود را از اضطراب ها و استرس های روزانه خلاص کرده و به خواب بروید.
  • اگر ظرف 15 دقیقه هنوز بیدار هستید و به خواب نرفته اید ، از اتاق خارج شوید. با وجود اینکه از نگاه کردن به ساعت منع شده اید ، با این حال می خواهید از مدت زمان بیدار ماندتان اطلاع پیدا کنید، به ساعت بدنتان اعتماد کنید، اتاق و رخت خواب خود را ترک کنید. می توانید روی نیمکتی خارج از اتاق خواب خود به همراه گوش دادن به موسیقی آرامش بخش استراحت کنید، زیر نور ضعیف یا کم ، کاری خسته کننده را انجام دهید، ذهن خود را از مشغله ها و افکار روزانه خالی کنید. شما می توانید با انجام کارهایی مانند نقاشی کشیدن، مطالعه چند صفحه کتاب ، یا حل مسائل ساده ریاضی ، شمردن اعداد با ترتیب خاص، ذهن خود را مشغول کنید.
    در چنین شرایطی پیشنهاد می کنم ابدا چیزی نخورید و ننوشید، زیرا با خوردن و یا آشامیدن انرژی بدن شما بازیابی می شود و باعث هوشیاری و بیدار شدن مغز شما می شود.
  • اتاق خواب خود را خنک و تاریک نگه دارید. روشنایی اتاق خواب این پیام را به مغز مخابره می کند که در هنگام روز قرار دارید و همین عاملی برای هوشیار شدن مغز می شود پس چراغی را روشن نکنید ، اگر تاریکی فضای اتاق باعث ایجاد استرس و اضطراب شما می شود ، با روشن کردن چراغی با نور بسیار ضعیف به عنوان چراغ خواب استفاده کنید.
    فضای اتاق را خنک نگه دارید تا از تعریق جلوگیری شود و تعریق عاملی برای بیدار شدن شما نباشد.

به خواب خود اهمیت دهید

برای جلوگیری از بی خوابی های شبانه ، مطالب ونکات اصول بهداشت خواب ، خواب آرام و خوب ، را دنبال کنید وبه جستجوی فعالیت هایی که به خواب آرام و لذت بخش کمک می کند، بپردازید .
داشتن برنامه ای برای روال خواب خود ، ایجاد محیط و بستر خواب مناسب و در اولویت قرار دادن آن ، تاثیر فراوانی به حل مشکل بی خوابی می کند. با اهمیت دادن به محیط و بستر خواب خود و رعایت نکاتی که گفته شد، خوابی خوب را دوباره تجربه خواهید کرد.

شما نیز می توانید با نوشتن نظر و دیدگاه خود ما را در بهبود مقاله به ما کمک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
×

سلام!

با کلیک روی لینک زیر با ما آنلاین در ارتباط باشید.

× گفتگو در واتس آپ