تاثیر خواب بر مصرف کالری در بدن

خواب چه تاثیری بر مقدار کالری مصرفی در بدن دارد؟

سوزاندن کالری اصطلاحی است که اغلب با ورزش هوازی و فعالیت های پر تحرک همراه است. اما در واقع ، لازم نیست که برای سوزاندن کالری ، به فعالیت شدید بپردازید. بدن شما در هنگام خواب نیز کالری می سوزاند. در مورد عملکردهایی که بدن شما هنگام شب انجام می دهد ، و دقیقاً نحوه استفاده از کالری در هنگام خواب ، بیشتر بدانید…

آیا می دانستید REM از انرژی استفاده می کند؟

علیرغم اینکه استراحت می کنید ، بدن شما هنگام خواب هنوز انرژی مصرف می کند. در هنگام خواب  مصرف انرژی  REM (حرکت سریع چشم) به صورت ویژه ای زیاد است. در این مدت ، مغز شما بسیار فعال است و بیشترین میزان گلوکز ، منبع سوخت بدن را می سوزاند. ضربان قلب و فشار خون شما نیز در این مدت بالا می رود ، که کالری بیشتری می سوزاند.

سایر فعالیت های کالری سوزی هنگام خواب در طول شب

بدن شما روند ترمیم هرگونه آسیب در سطح سلولی در ساعات بیداری ، زمانی که شما خواب هستید انجام می دهد. به عنوان مثال ، اگر در طول روز ورزش کنید ، عضلات شما در هنگام شب بهبود می یابند و خود را ترمیم می کنند ، که منجر به مصرف انرژی می شود. هضم غذا همچنین از انرژی استفاده می کند ، زیرا بدن شما برای روز بعد غذای شما را در سوخت قابل استفاده قرار می دهد.

چه مقدار کالری می توانید بسوزانید؟

میزان انرژی شما در طول خواب از عوامل مختلفی استفاده می شود ، از جمله میزان متابولیک پایه شما (BMR) ، که میزان انرژی مورد نیاز بدن شما برای حفظ اساسی ترین کارکردهای خود را تعیین می کند. این شامل تنفس ، گردش خون و نگه داشتن بدن می شود. چقدر وزن دارید در تنظیم BMR خود نقش دارد: هر چه وزن بیشتری داشته باشید ، انرژی بیشتری نیز مصرف می کنید. سرانجام ، میزان خواب فرد در میزان کالری سوخته نیز اثر می گذارد. به عنوان مثال ، یک فرد سالم که وزن آن 125 پوند یا 700/56 است ،در یک ساعت  تقریباً 38 کالری در هنگام خواب می سوزاند ، بنابراین می توانید انرژی مصرفی را بر اساس تعداد ساعت های خواب بدست آورید تا ببینید که تقریباً چند کالری سوزانده می شود.

مقدار مناسب خواب اگرچه خواب خیلی کم به افزایش وزن مرتبط است

خواب بیش از حد می تواند تأثیر مشابهی داشته باشد ، زیرا در طول روز انرژی کمتری صرف می کنید. (شما هنگام بیدار شدن و در حال حرکت در اطراف کالری بیشتری می سوزانید تا زمانی که در حالت استراحت هستید.) علاوه بر اینکه می توانید یک خواب سالم داشته باشید ، می توانید با وارد کردن ورزش در برنامه روزانه خود تعداد کالری های سوخته شده را افزایش دهید. تمرکز روی خوردن وعده های غذایی کوچکتر می تواند به متابولیسم شما کمک کند.

برگرفته از مقاله تاثیر خواب بر کاهش وزن بنیاد ملی خواب

تشک وگال خواب آرامی را برای شما آرزو می کند.

WhatsApp
Telegram

شما نیز می توانید با نوشتن نظر و دیدگاه خود ما را در بهبود مقاله به ما کمک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست