WhatsApp
Telegram

اگر شما شخصی با مشغله های فراوان کار و خانواده و اجتماع هستید ، حداقل به هفت ساعت خواب در هنگام شب نیاز دارید. طراحی اتاق خواب شما می تواند بر شرایط روحی وجسمیتان تاثیر گذار باشد . با طراحی هوشمندانه اتاق خواب ، به داشتن ذهنی آرام و سلامت جسمی خود کمک کنید.

نور پردازی مناسب برای خوابی بهتر

نور در چرخه خواب شما بسیار تاثیر گذار است. با کم شدن نور ، مغز شروع به آماده شدن برای خواب می کند . نور طبیعی در جو زمین هورمونهای خواب را کاهش می دهد . اما نور خورشید تنها منبع نوری تاثیر گذار بر روند چرخه خواب نیست . هر نوری در اتاق خواب ، چه طبیعی چه مصنوعی ، می تواند بر کیفیت خواب شما تاثیر گذار باشد . شما با استفاده از نورپردازی مناسب از آن برای خوابی آرام به نفع خود استفاده کنید .
پیش از خواب مسیرهای ورود نور به اتاق خوابتان را مسدود کنید . زیرا این نور می تواند شما را بد خواب یا منجر به خواب ناقص در شما شود . از چراغ هایی با روشنایی کم استفاده کنید.

انتخاب مکان کانونی برای استراحت

یک مکان کانونی و ثابت را برای استراحت خود در نظر بگیرید. البته تختخواب بزرگترین جزء مبلمان  اتاق خواب ، به عنوان نقطه کانونی و ثابت اتاق و مکانی برای استراحت است. تشک شما باید تحمل وزنتان را داشته باشد تا بتواند شما را در رایجترین وضعیت خواب شما حمایت و پشتیبانی کند .
برای افرادی که وزن بالایی دارند به نسبت وزن فرد تشک آن ها نیز باید از سفتی لازم برخوردار باشد . تا بتواند به راحتی از ستون فقرات فرد حمایت کند و آن را در یک راستا قرار دهد. و اگر وزن فرد کمتر از حد معمول است از تشک های نرم برای حفظ تعادل ستون فقرات ،استفاده کنند.
فوم های هوشمند باعث کم شدن گرما و رطوبت اطراف بدن شما در هنگام خواب می شود و امکان تنظیم بهتر دمای بستر خواب شما می شود.
پارچه های کتانی و پنبه ای ، به علت امکان تنفس بدن شما ، و نرمتر شدن به وسیله شستشو، گزینه های مناسبی برای انتخاب در بستر خواب شما هستند.

درجه حرارت و دمای اتاق خواب

بیشتر افراد در دمای 15 تا 20 درجه سانتیگراد بهتر به خواب میروند اما تغییر دمای فصلی همیشه کار آسانی نیست. با طراحی و تعبیه سیستم تهویه هوا برای اتاق خود، به تنظیم شدن دمای اتاق خوابتان کمک کنید.

چیدمان اتاق خواب

چیدمان فضای اتاق خواب شما ، به گونه ای است که آن را برای دیگر فضاهای خانه مورد استفاده قرار نمی گیرند. سعی کنید از طراحی و مدل چیدمانی استفاده کنید که باعث آرامش ذهن شما شود.
طراحی های شلوغ و آشفته باعث آشفتگی ذهنی شما می شوند. کمد و تختواب ها وسایل مورد نیاز شما برای نظم دادن به فضای اتاقتان است. سبد و سطل ها با سبک و رنگهای خود به شما برای ایجا این فضای آرام کمک بسیار زیادی می کنند.
در کل برای طراحی اتاق خواب خود نیاز به تغییروسایل خود ندارید ، کافیست آنچه که در اتاقتان دارید را به کار بگیرید و در نهایت آنچه را که در هنگام خواب به آن نیاز دارید را در دسترس قرار دهید .

با ایجاد تغییرات کوچک به اساسی ترین نیاز بدن خود ، یعنی خوابی آرام کمک کنید.

شما نیز می توانید با نوشتن نظر و دیدگاه خود ما را در بهبود مقاله به ما کمک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
×

سلام!

با کلیک روی لینک زیر با ما آنلاین در ارتباط باشید.

× گفتگو در واتس آپ